دانلود پروپوزال رشته حسابداری
نوشته شده توسط : زپو

 دانلود پروپوزال رشته حسابداری


دانلود پروپوزال رشته حسابداری4

پروپوزال يا طرح تحقيق، پيش نويس پ‍ژوهشي است كه شما مي بايست براي اخذ مدرك تحصيلي خود انجام دهيد. در پروپوزال، شما به معرفي موضوعي كه براي پايان نامه خود انتخاب كرده ايد، توضيح اهميت آن موضوع، ذكر پ‍‍ژوهش هايي كه در گذشته در اين باره صورت گرفته، و نتايجي كه فكر مي كنيد از تحقيق خواهيد گرفت می پردازيد. هم چنين روش يا روش هايي كه در پژوهش از آن ها بهره خواهيد گرفت را ذكر مي كنيد.

بخشی از پروپوزال

بيان مسأله اساسي تحقيق به طور كلي (شامل تشريح مسأله و معرفي آن، بيان جنبه‏هاي مجهول و مبهم، بيان متغيرهاي مربوطه و منظور از تحقيق) :

سیستم مالیاتی آن است که بتواند سه هدف را عملی سازد : کارآیی، عدالت، سادگی و به عبارت دیگر آن است که رفتار اقتصادی اشخاص را مختل نسازد و از سوی قشر های مختلف نیز قابل تحمل باشد و آن را به آسانی فهمیده و عمل کنند. یک مودی (مالیات دهنده) که با مشکل پیچیدگی قانون روبروست، هنگامی که با یک سیستم مالیاتی ناعادلانه نیز روبه رو شود، بر احساس همکاری و تمکین او در زمینه امر مالیات اثر منفی بر جا می گذارد. ضمن آنکه چنین سیستمی مولد اشتباه و خطا نیز هست و به مرور زمان ممکن است بدبینی پدید آورده و میزان همکاری مودیان را کاهش دهد. البته در زمان وضع مقررات کسی مایل به بروز چنین عواقبی نیست اما نظر اغلب کارشناسان مالیات بر آن است که می توان این نتایج را از قبل پیش بینی کرد.

مالیات از آن دست ویژگی های نظام اجتماعی است که پذیرش آن از سوی ملت و نحوه اجرای آن از سوی دولت و حساسیت نخبگان و سازمان های مردم نهاد نسبت به آن، بسیار به ویژگی های فرهنگی کشور بستگی دارد. ویژگی های فرهنگی نظام اجتماعی هم از موارد متضادی تشکیل شده است. در بررسی خصوصیت های فرهنگی با عباراتی چون فرهنگ اجباری ولی اختیاری، فرهنگ عام ولی خاص، فرهنگ متغیر ولی ثابت روبه رو هستیم. به طور دقیق، همین ویژگی ها در مورد مالیات نیز صادق است. مالیات در تمام سیستم های اجتماعی و اقتصادی، به جهت اجرای هزینه های دولتی اجباری است لیکن داوطلبانه بودن پرداخت مالیات به ارزش در نظام اجتماعی تبدیل شده و یکی از عناصر مشارکت اجتماعی به حساب می آید. مالیات از لحاظ عام بودن در تمام جوامع جاری است لیکن بر اساس ظرفیت های هر جامعه، انواع خاصی از مالیات های مستقیم و غیرمستقیم مورد وصول قرار می گیرد. تغییرات در نظام تجاری و ساختار اقتصادی جوامع بر اساس رقابت در بازار آزاد به سرعت انجام می شود، اما تغییرات نظام مالیاتی کشور به دلیل لزوم طی مسیر قانونی با کندی پیش می رود. با برشمردن برخی از ویژگی های فرهنگی در مقوله مالیات، فرهنگ مالیاتی به مجموعه یی از عناصر قابل لمس و اندازه گیری (مادی) چون روش های عملیاتی، قانون و تکنولوژی و مجموعه عناصر معنوی آن چون اخلاقیات، آداب و رسوم و هنجارهای حاکم بر جامعه قابل بازتعریف است. به طور کلی، برخورداری از فرهنگ مالیاتی منجر به پذیرش شکل داوطلبانه آن از سوی گروه های اجتماعی می شود. در بسیاری مواقع با پدیده ای روبه رو می شویم که عناصر مادی و معنوی فرهنگی، همسو رشد نمی کنند و به اصطلاح جامعه شناسانه با نوعی نابسامانی فرهنگی روبه رو شده که این موضوع کل فرآیند را دچار اختلال می کند. به این پدیده «پس افتادگی فرهنگی» گویند.

مالیات گیری  از اشخاص حقوقی طی یک فرایند ابرازمالیات توسط مودی ، تشخیص مالیات توسط  ممیزان مالیاتی،  و مشخص شدن مبلغ قطعی  مالیات صورت می پذیرد. مودی مالیاتی درامد خود را ابراز می دارد و سازمان امور مالیاتی کشور که بر اساس ماده (219) ق.م.م  وظیفه شناسایی و تشخیص در امد مشمول مالیات را برعهده دارد به تایید ، رد و یا تعدیل در امد ابرازی می پردازد ( تشخیص مالیات). مودی مالیاتی می تواند بااعتراض به مبلغ تشخیصی و پی گیری ان با ارایه مستندات فرایند رسیدگی را تا رسیدن به مقطع قطعی  در مراجع حل اختلاف و سپس شورای  عالی مالیات پی گیری نماید. ویا با سکوت یک ماهه خود مالیات تشخیصی را به مالیات قطعی تبدیل نمایید. به عبارت بهتر عدم اعتراض  مودی به مالیات تشخیصی در موعد مقرر به معنای  پذیرش مالیات تشخیصی و منصفانه بودن ان قلمداد می شود و مودی موظف به پرداخت ان می باشد.

عدم اعتماد متقابل مؤدیان و مأمورین مالیاتی در برابر وصول مالیات و ریشه دار بودن این عدم اعتماد که  می توان از آن به فرهنگ بی اعتمادی در موضوع مالیات اشاره کرد و این بی اعتمادی مانع جدی در جهت بسط و توسعه فرهنگ صحیح مالیاتی است. می توان اعتراف کرد هیچیک از قوانین و مقررات نتوانسته اند هدف مسئولان مملکتی را در مورد صداقت مودیان مالیاتی در اظهار درآمد حقیقی و بی نظری ممیزین مالیاتی را در خصوص تشخیص و وصول مالیات حقه و قانونی عملی سازد.[1]

در اقتصاد ایران به دلایل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی اثر بخشی مالیات ها به ویژه در بودجه سالیانه چندان مورد توجه قرار نگرفته است و نقش و تأثیر درآمدهای نفتی در تأمین هزینه های جاری دولت موجب شده هم بودجه دولت به درآمدهای نفتی متکی شود و هم زمینه ساز رشد هزینه های جاری شود و اقتصاد کشور را از تکیه به درآمدهای ثابت و قابل اطمینان محروم کند. از مهمترین مشکلات در این راستا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) نا همسو بودن قوانین  مالی و مالیاتی     2) ارتباط مستقیم مؤدی و مأمور مالیاتی     3) فرار مالیاتی    4) بالا بودن هزینه های وصول  5) سهم اندک شرکتهای غیردولتی در درآمدهای مالیاتی    6) عدم استفاده از اهرم مالیات برای کنترل اقتصادی   7)سهم اندک درآمدهای مالیاتی از تولید ناخالص داخلی و هزینه های دولت.

بنابراین با وجود موانع فوق می توان انتظار داشت که فرایند ابراز تا اخذ مالیات در ایران دارای ضعف است ولی آنچه بایست مورد توجه برنامه ریزان امور اقتصادی کلان کشور قرار گیرد، وجه تمایز مراحل ابراز (مربوط به کیفیت مالیات توسط مودیان) و تشخیص (مربوط به کیفیت مالیات توسط ممیزین دارایی) است. محقق در این تحقیق در پی این سوال است که؛ در بین شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران کیفیت مالیات در کدام یک از بخشهای مذکور (مودیان یا ممیزین) بالاتر است؟ بدین منظور نسبت مالیات ابرازی به مالیات قطعی با نسبت مالیات تشخیصی به مالیات قطعی مورد تحلیل قرار خواهد گرفت.

 

 

 

د - اهمیت و ضرورت انجام تحقيق (شامل اختلاف نظرها و خلاءهاي تحقيقاتي موجود، ميزان نياز به موضوع، فوايد احتمالي نظري و عملي آن و همچنين مواد، روش و يا فرآيند تحقيقي احتمالاً جديدي كه در اين تحقيق مورد استفاده قرار مي‏گيرد:

نبودن استانداردهای مربوط به کار مأموران مالیاتی در میزان وصول مالیات با توجه به امکانات در اختیار آنها و هزینه هایی که صرف وصول مالیات می گردد، باید میزان وصول مالیات نسبت معقول و منطقی نسبت به هزینه داشته باشد، که با در آمیختن مالیاتهای مستقیم و غیر مستقیم، بعنوان مالیاتهای وصول شده در یکسال عملاً نمی توان به استاندارد مشخصی دست یافت، و شاید بتوان اظهارداشت که چنانچه ساختمانها و وسایل نقلیه و لوازم اداری و غیره در اختیار سازمان مالیاتی به اجاره داده شود، بازده مالیاتی آن از وصول مالیاتهای مستقیم بیشتر گردد.


[1]- امیرکاردار، پایان نامه کارشناسی ارشد، جرائم و مجازاتها در 50 سال اخیر، دانشکده حقوق شهید بهشتی، سال 1350.


خرید و دانلود  دانلود پروپوزال رشته حسابداری






:: برچسب‌ها: حسابداری| پایان نامه مدیریت مالی| پروپوزال حسابداری| مقاله مدیریت مالی| تجزیه و تحلیل فصل چهارم پایان نامه|پروپوزال حسابداری| تدوین پروپوزال| کمک به نگارش پروپوزال| تاییدیه های ایرانداک و سیکا| پروپوزال تصویب شده| عنوان پایان نامه|فصول پایان نامه|مقاله is , پروپوزال حسابداری , تدوین پروپوزال , نگارش پروپوزال , پایان نامه , پروپوزال , حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: